Zdolność językowa po wczesnym wykryciu upośledzenia słuchu

Byłem zaskoczony, że artykuł Kennedy et al. (Wydanie 18 maja) o nabyciu języka przez głuche dzieci nie wspomniało o podpisie lub języku migowym. Głuche dzieci nie słyszą. Stwarza to naturalne ograniczenia skuteczności mowy jako medium nabywania języka. Rodzice słyszący mogą i nauczą się podpisywać. Dzieci głuche zyskują prawdziwe kompetencje językowe poprzez podpisywanie. Wprowadzenie języka migowego do otoczenia niemowlęcia w wyniku badania słuchu powinno być testem skuteczności badań przesiewowych i postępów w nauce języka.
John Grima, Ph.D.
McKay-Dee Hospital Center, Ogden, UT 84403
j. [email protected] net
Odniesienie1. Kennedy CR, McCann DC, Campbell MJ, i in. Zdolność językowa po wczesnym wykryciu trwałego uszkodzenia słuchu dziecięcego. N Engl J Med 2006; 354: 2131-2141
Full Text Web of Science MedlineGoogle Scholar
Odpowiedź
Autorzy odpowiadają: Zgadzamy się z Grimą, że po przeprowadzeniu badań należy przeprowadzić skuteczną interwencję, aby wykazać, że jest to możliwe. Nasz projekt badania nie określał wybranej interwencji, ale tylko 26 z 120 uczestników naszego badania miało głębokie ubytki słuchu, a tylko 16 uczestników posługiwało się językiem migowym jako głównym trybem ekspresyjnej komunikacji, w tym 11, dla których było to również główne komunikacja receptywna. Odkrycia te sugerują, że rodziny i profesjonaliści zaangażowani w zarządzanie utratą słuchu nie uznali podpisania za odpowiednią interwencję u 94 uczestników z umiarkowanymi lub poważnymi stratami. Testowaliśmy umiejętność podpisywania za pomocą British Sign Language, 1,2, ale nie zgłosiliśmy tych ustaleń ze względu na niewielką liczbę obserwacji (dziewięć) i wątpliwą ważność łączenia ocen wyników w mowie ustnej i podpisanych wyników językowych. Umiejętności mówienia w języku ustnym były najbardziej odpowiednim wynikiem do zgłoszenia, nie tylko dlatego, że stanowiły jedyny odpowiedni sposób komunikacji w 87 procentach naszych uczestników, ale także dlatego, że nabywanie tych umiejętności pozwala na skuteczną komunikację z większością ludzi.
Colin Kennedy, MD
University of Southampton, Southampton SO16 6YD, Wielka Brytania
[email protected] ac.uk
Peter Watkin, mgr inż.
Szpital Uniwersytecki Whipps Cross National Health Service Trust, Londyn E17 3LA, Wielka Brytania
Sarah Worsfold, B.Soc.Sci.
University of Southampton, Southampton SO16 6YD, Wielka Brytania
2 Referencje1. Herman R, Holmes S, Woll B. Ocena rozwoju języka migowego w Wielkiej Brytanii: test umiejętności receptywnych. Gloucestershire, Anglia: City Forest Bookshop, 1999.
Google Scholar
2. Herman R, Grove N, Holmes S, Morgan G, Sutherland H, Woll B. Ocena brytyjskiego rozwoju języka migowego: test produkcyjny (umiejętności narracyjne). Londyn: City University, 2004.
Google Scholar
(2)
[podobne: rehabilitacja dla dzieci, nfz małopolska kolejka do sanatorium, vitadent ]
[przypisy: jeanine ulotka, diagnostyka kraków olszańska, tertensif kombi ]